Aktualności

Najszybsze samochody świata

2011-06-01

Producenci samochodów od wielu lat prowadzą między sobą wyścig budując coraz potężniejsze silniki za pomocą których ustanawiają nowe rekordy prędkości. Najszybszym samochodem świata w roku 2010 był Bugatti Veyron Super Sport osiągając  rekordową prędkość 444,07 km/h, przyspieszając od 0 do 100 km jedynie w 2,2 sekundy. Wszystko to za sprawą silnika o pojemności prawie osmiu litrów i osiągnietej w nim mocy 1200 KM. Zobacz kto był królem prędkości w poprzednich latach. Poniższa lista  zawiera najszybsze samochody osobowe, które są dopuszczane do ruchu na drogach publicznych, a nie obejmuje samochodów wyścigowych, użytkowanych jedynie na torach wyścigowych (np. Formuły 1).

Rok 2010 - Bugatti Veyron Super Sport 
Trafił do produkcji we wrześniu 2005. Produkowany jest przez koncern Volkswagen AG. Sprzedawany pod marką Bugatti (Volkswagen jest obecnie właścicielem Bugatti). Został nazwany na cześć kierowcy wyścigowego Pierre'a Veyrona, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1939, ścigając się dla firmy Bugatti.
Silnik W16 (4x Turbo) Pojemność skok. cm³ / 7993 cm³  Moc KM (kW) 1200 KM przy obr/min Moment (883 kW) przy b/d 1500 N·m przy b/d 1590 kg  przyśpieszenie 2,2 s prędkość maksymalna 444,07 km/h

2007-2010
SSC Ultimate Aero TT  
supersamochód produkowany przez amerykańską firmę Shelby Super Cars, od 2007 do lipca 2010 najszybszy samochód świata. Tytuł odebrał mu Bugatti Veyron Super Sport. Silnik V8 (Turbo) / 6298 cm³  Moc: 1180 KM (868 kW) przy 6950 1483 N·m przy 6150; masa:1179 kg , przyśpieszenie: 2,7 s; prędkość maksymalna:  411,76 km/h

2005-2007  Bugatti Veyron W16
Silnik (4x Turbo) / 7993 cm³ moc: 1001 KM (736 kW) przy 6000 1250 N·m przy 2000 masa: 1890 kg przyspieszenie: 2,5 s prędkość maksymalna: 407,45 km/h

2005-2005 Koenigsegg CCR  
Supersamochód produkowany przez firmę Koenigsegg. Został zaprojektowany i wyprodukowany w Ängelholm, Szwecji z premierę w 2004 roku podczas Genewskich Targów Motoryzacyjnych. Silnik V8 (Sprężarka mechaniczna) / 4698 cm³ Moc: 806 KM (601 kW) przy 6900 920 N·m przy 5700; masa: 1180 kg; przyspieszenie do 100 km: 3,2 s; prędkość maksymalna: 387,8 km/h 

1994-2005  McLaren F1 
Samochód skonstruowany i produkowany przez brytyjską firmę McLaren Cars, w której skład wchodzi także zespół McLaren w Formule 1. Silnik V12 (Wolnoss.) / 6064 cm³ ; moc: 627 KM (467 kW) przy 7500 651 N·m przy 4000 ; masa: 1138 kg przysieszenie do 100km:3,2 s; prędkość maksymalna: 386,7 km/h

1992-1994  Jaguar XJ220
Samochód powstał wyłacznie z powodu chęci zaistnienia w wyścigu do tytułu najszybszego samochodu. Robocza nazwa  "220", pochodzi od założenia, że osiągnięta prędkość w milach będzie równa 220 mph (352km/h),  Wyprodukowano zaledwie 284 z planowej produkcji 350 egzemplarzy tego modelu. Silnik V6-24v (2x Turbo) / 3498 cm³ moc: 542 KM (399,9 kW) przy 7200 640 N·m przy 4500; masa: 1360 kg: przyśpieszenie do 100km: 4,0 s; prędkość maksymalna: 342,5 km/h

1991-1992 Bugatti EB 110 GT
Pojawił się w 1991 roku. Firma Bugatti obchodząca 110-rocznicę urodzin swojego założyciela Ettore Bugatti zaprezentowała  przy tej okazji EB 110.  Kompozytowe panele nadwozia były wykonane z włókien węglowych, Kevlaru, Nomexu, wzajemnie ze sobą posklejanych żywicą epoksydową. Mimo zastosowania lekkich materiałów samochód miał znaczną masę wynoszącą 1620 kg w wersji GT. powodem tego był napęd na cztery koła. Silnik: V12-60 (4x Turbo) / 3500 cm³ ; moc: 560 KM (411 kW) przy 8000 611 N·m przy 4200; masa: 1620 kg; przyspieszenie do 100km: 3,5 s; prędkość maksymalna: 340,1 km/h

1990-1991 Lamborghini Diablo 
Model sportowego samochodu produkowanego przez włoską firmę Automobili Lamborghini S.p.A. w latach 1990 - 2001. Przez cały okres produkcji sprzedano zaledwie 2903 egzemplarze. Silnik: V12-48v (Wolnoss.) / 5707 cm³ moc:492 KM (367 kW) przy 7000 580 N·m przy 5200; masa: 1576 kg; przyśpiesznie do 100km: 4,1 s; prędkość maksymalna: 325,5 km/h 

1987-1989  Ferrari F40 
Wyprodukowany przez włoską firmę Ferrari, zadebiutował w 1987 roku, wówczas firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Silnik: V8-32v (2x Turbo) / 2936 cm³ moc: 478 KM (351 kW) przy 7000 577 N·m przy 4000; masa: 1100 kg; przyśpieszenie do 100 km: 3,8 s; prędkość maksymalna: 324,6 km/h

1986-1987  Porsche 959
Produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986 - 1990. W samochodzie zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania. Silnik B6-24v (2x Turbo) / 2847 cm³ moc:450 KM (331 kW) przy 6500 500 N·m przy 5500; masa: 1450 kg; przyśpieszenie do 100 km:3,6 s; prędkość maksymalna: 317,2 km/h 

1984-1986  Ferrari 288 GTO 
Silnik V8-32v (2x Turbo) / 2855 cm³ moc silnika: 400 KM (294 kW) przy 7000 496 N·m przy 3800; masa: 1160 kg; przyśpieszenie do 100 km: 4,8 s; prędkość maksymalna: 304,5 km/h 

1974-1984  Lamborghini Countach
Silnik LP5000S QV V12-48v (Wolnoss.) / 5167 cm³ moc silnika: 455 KM (334 kW) przy 7000 500 N·m przy 5200; masa: 1490 kg; przyśpieszenie do 100km: 4,8 s; prędkość maksymalna: 298,8 km/h

1969-1974 Lamborghini Miura
Silnik SV V12-24v (Wolnoss.) /3929 cm³ moc silnika: 350 KM (287 kW) przy 7850 380 N·m przy 5500; masa:1292 kg; przyśpieszenie do 100 km: 5,5 s; prędkość maksymalna: 288,1 km/h

1968-1969 Ferrari Daytona 
Silnik V12-24v (Wolnoss.) / 4390 cm³ Moc silnika: 352 KM (259 kW) przy 7500 431 N·m przy 5500; masa: 1197 kg; przyspieszenie do 100 km: 5,4 s; prędkośc maksymalna: 281,0 km/h 

1962-1968  Ferrari 250 GTO
Silnik V12-24v (Wolnoss.) / 2953 cm³ Moc silnika: 302 KM (221 kW) przy 7500 343 N·m przy 5500; masa: 1000 kg; przyśpieszenie do 100km: 6,2 s; prędkość maksymalna: 279,0 km/h

1955-1963 Mercedes-Benz 300 SLR
Silnik R8-16 (Wolnoss.) / 2983 cm³ Moc silnika: 291 KM (217 kW) przy 7450 295 N·m przy 5950; masa: 780 kg;l przyspieszenie do 100 km: 6,5 s; prędkość maksymalna: 273,5 km/h

Źródło: Wikipedia

Multimedia
pcYCAVRpThc
1x4d02uEZws
hHK5PGAX-sE
1lLEqO1A9CI
 
Tropiciel cen Sprzedaj swój samochód Auto szukacz
Czy wiesz, że...
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech ALLURE

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech ALLURE

W jednym z, można by już powiedzieć, antycznych odcinków "TopGear", J. Clarkson stwierdził, że nie ma żadnego powodu, dla którego ktoś mógłby chcieć kupić Peugeota. Na szczęście, nowy 308 SW z silnikiem 1.2 PureTech jest doskonałym dowodem na to, że nie miał racji. Zresztą nie pierwszy raz.
Newsletter
Sonda
Czy podoba Ci się nasza strona?
proszę czekać...
Tagi

Twoje sugestie

* wiadomość
e-mail
imię nazwisko
* pola obowiązkowe
zamknij »